איך נשמור על מטבח נקי

מחקרים אחרונים חשפו בפנינו עובדה מטרידה מאוד – האזור הכי מיועד לפורענות, עם הכי הרבה חיידקים, בעצם, המקום הכי מלולכלך בבית – הינו המטבח. לא האמבטיה או השירותים, המטבח. דווקא המקום בו הכול אמור להיות סטרילי, המקום בו אנו מאחסנים את כלי האוכל והמזון שלנו, הוא דווקא הכי מלוכלך. אם כן, איך נשמור עליו נקי? הרי לפניכם כמה טיפים פשוטים לתחזוקה יומיומית של המטבח.

כלים

השלב הראשון בכניסה למטבח הוא שטיפת הכלים. אי אפשר להתחיל לעבוד במטבח – כל עוד יש כלים פזורים על השולחן והכיור. בין אם אתם רוצים להתחיל לבשל ואתם חייבים משטח סטרילי וכלי מטבח נקיים וזמינים, ובין אם אתם רוצים להתחיל לנקות ולא רוצים שאקונומיקה תישפך על קערת הקורנפלקס האהובה עליכם. הכלל הכי חשוב בשטיפת כלים הוא – הדיחו אותם בזמן. אין משהו שמצטבר מהר יותר מאשר כלים. כל ארוחה, בסיומה, הקדישו 2 דקות והדיחו את הצלחת שהשתמשתם בה. זה ישתלם לכם. אתם לא רוצים להגיע בערב ולראות ערמה ענקית של כלים בכיור –חסכו לעצמכם זאת.

מטלית

פעולה פשוטה שיכולה לחסוך המון צרות בהמשך. פשוט לעבור עם מטלית או מגבונים. על מה שאלתם? על מה לא. על מדף התבלינים, הכיריים, משטח העבודה, בר המים. דאגו לדלי של מגבונים או מטלית בהישג יד. זכרו – כתם אחד יכול לרדת בקלות אם טיפלתם בו באותן הרגע ויכול לחסוך לכם שעות של קרצוף אחר כך.

קומקום

הקומקום הוא הכלי המיועד ביותר לצבירת אבנית. מילת המפתח כאן היא בעצם שתי מילים שיכולות לחולל פלאים – מלח לימון. מלח לימון הוא מוצר שניתן להשיג בכל סופר מצוי ובפעולה פשוטה (שיש לעשותה פעם בשבוע) יכולה למנוע את האבנית בקפה הבוקר שלכם). יש להוסיף שלוש כפות של מלח לימון לקומקום שלם מלא במים ולהרתיח. פעם אחת מרתיחים עם המלח לימון, שופכים לכיור, ומרתיחים שוב עם מים רגילים. כך הרווחתם פעמיים – גם הקומקום נקי וגם הכיור.

פח

זוכרים את הכלים? שחייבים להדיח בזמן? אותו דבר בנוגע לפח. אין כר פורה יותר לחיידקים מאשר פח העולה על גדותיו.  עשו לכם מנהג קבוע – עם צאתכם לעבודה בבוקר, פשוט קחו אתכם את הפח ומיד שימו שקית חדשה. זה יפתור את הכול.

שקית-עזר

הטיפ האחרון, הוא טיפ עתיק יומין שלמדתי מסבתי היקרה –  שקית-עזר. תמיד כשאתה מתחיל לבשל, שים לידך שקית ניילון פשוטה. צריך  לשבור ביצה? זרוק לשם את הקליפות. פתחת קופסת שימורים? לשם. היית צריך רסק? הישר לשם הקופסא המרוקנת. בסופו של דבר, כשהתבשיל על האש, קשור את השקית וזרוק מיד לפח. לעבור מהר עם מטלית לחה – וזהו. משטח הבישול כמו חדש.

אכן, מלאכה מייגעת. בייחוד אם אתם חוזרים עייפים ומותשים לאחר יום עבודה מייגע. אם כן, מה עושים? יש פתרון. חברת הניקיון יותר מתשמח לעשות עבורכם עבודה זו.

 

Related Posts:

  • No Related Posts